2015. október 24., szombat

Németh Eszter: Versek

FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!


Őszies nyár

Erős szeles időben
Galambok suhannak át az égen,
Fák levelei hullanak a földre
Mint szárny és láb az etetőbe.

Százzal jön a víz lefelé az égből
Jég kíséri őt erős széllel.
Galambok szállnak le a földre
Eső elől menekülve.




Nyári eső

Borús nagy felhőkből
Eső esik,
madarak százai
fatető alá húzódik.

Miközben az eső esik
(talán esni nem restellik)
borús felhők százai
potyognak lefelé a közelben.




A viccek vicce

Ha száj kinyitódik
nyelv elszáll
hegyekre, dombokra
a vicc- vidékekre.

Befordul a túloldalon
a Röhög utcába -
nem hozott semmit sem
a bolondok házába.




A tojók

Egész nap csak tojnak
és kotkodálnak.
Levesben és más ételben
elsőként választanánk őket.

Az nem lehetséges,
hogy a róka éjszaka lopja,
mert ha mégis lopna

abból nagy balhé volna.



I. Kacaj Panka Mese- és Versíró pályázat döntős alkotása


A szerző így ír önmagáról és a meséhez fűződő viszonyáról:
"Idén, a nyári szünet elején írtam első verseimet, összesen négyet, a nagymamám baromfiudvarán, esős – szeles időben. Ezeket küldtem be a Kacaj Panka pályázatra. Azóta írtam még egyet, ami a kutyákról és gazdikról szól. Még sehol sem jelent meg írásom. Élvezem az írást, örülök, hogy a jó dolgokat leírhatom, és így nem felejtem el őket.
Pici korom óta minden nap olvasott nekem meséket az anyukám. Nagyon szeretem a meséket hallgatni és beleálmodni magamat. Amióta tudok olvasni, legtöbbször már én olvasok magamnak meséket, regényeket, verseket. Legutóbb a Kis herceget olvastam el, most a Pál utcai fiúk következik." 

A versek színeit és fotóit a szerző válogatta. 

A szerző 10 éves, pályázatunk legfiatalabb versenyzője. 


A mesetesztelő gyerekek véleménye:
"Nagyon tetszettek ezek a rövid kis versek, mert rövidek, egyszerűek, de pont ez a jó bennük." - írta a 9 éves Fanni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése