2015. október 15., csütörtök

Kelemen Pálné: Galiba a tónál

FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!

Képzeljétek egy tó partján,
Lakik az én nagyanyám.
Nem akar ő beköltözni.
Így mi szoktunk hozzá menni.
De, hogy nála mit láttok,
Tátva marad a szátok.
Van neki egy tehene,
Nagyon finom a teje.
Birkái is bőven vannak,
Barikáikkal szaladnak
Mindig elém, ha megyek.
Fecskék kergetnek ott legyet
Körülöttem, gyakran szállnak,
Ahol nagyapám kaszálgat
Mert én őt is megkeresem,
Amit vágott becipelem.
Míg a mama főz odabent,
Körülnézek kint mi lehet?
Hát egyszer csak mit látok?
Tátva maradhat a szátok,
Tóban úsztak a kiskacsák,
A parton egy tyúk kotkodált
Nem sejtette mikor kotlott,
Hogy alatta mily tojás volt.
Mert nem csirkét, kacsát költött.
A Buksi is odaszaladt,
Megérezte ő a nagy bajt.
Beúszott a tóba gyorsan,
Hogy a sok sárgát kihozza,
Addig úszott és ugatott,
Míg minden kacsa kitotyogott.
Be is kísértük mi őket,
Gondoltuk, ez nem lesz többet.
De nagyika azt mondta:
Ezt ő már előre tudta.
Így lesz ez már ezután,

Tavon nő fel majd a kacsám.

Fotó forrása: www.1wallpaper.net


I. Kacaj Panka Mese- és Versíró pályázat döntős alkotása


A szerző így ír önmagáról és a meséhez fűződő viszonyáról: 

"Gyermekeimnek és unokáimnak én mindig meséltem. Magyar Népmesék, Benedek Elek meséi mellett, saját magam is találtam ki történeteket olyan dolgokról, amiről a gyerekek kérdeztek.
Sokat báboztunk közösen mikor már tudtak ők készítették a bábokat, a díszleteket velem."

 

A mesetesztelők véleménye:
"Nagyon tetszett ez a vers, mert az én nagymamám is vidéken lakik, sok állata van, el is viszem neki megmutatni, hogy ő is olvassa el nekem." - írta a 6 éves Tomi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése