2015. szeptember 24., csütörtök

Molnár Eszter Anni: Anyától kaptam

FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!


Egy könyvem olvasom, anyától kaptam,
kezemben zseblámpa, fejemen paplan.
Remegő kezekkel világítok sorokat,
izgulva váltogatom gyorsan a lapokat.

Van itt szó mindenről, Békakirály, Tarzan,
a mese nem hosszú, pár oldal, hatvan.
De az értéke többet ér sokkal,
nem véletlen nézegetem, hanem okkal.

Századszorra is figyelek, már annyiszor böngésztem,
nem csak belepillantok, elolvasom egészben.
Sokat ér ez nekem, talán a legtöbbet,
nem láttam még ennél jobbat, sem szebbet.

Fantáziám, mikor olvasom, elindul hevesen,
nem tudják milyen ez, csak páran, kevesen,
mikor a fejedben a szereplő a barátod,
nem csak olvasod, hallod is és látod.

Ez kell egy gyereknek, s versek, dalok,
hisz ezektől rengeteg jóságot kapok.
Megtanulom mi az, hogy szeretet és erkölcs,
nagyapám is ilyen volt, na meg mellé bölcs. 

Anyukám mikor ezt a könyvet adta nékem,
megsimogatta arcom, mosolygott szépen,
feküdt, kezét emelni alig bírta,
"tessék lányom, ezt egy jó ember írta,
vigyázz rá nagyon, értsd meg, s szeresd,
utad majd megtalálod, ne add fel, keresd!”

Utolsó oldalnál járva jutott ez eszembe,
s odaképzeltem anyát, magammal szembe.
Gyönyörű volt, egészséges, boldog s vidám,
egy életre elfelejteném az összes vitánk,
ha még egyszer utoljára itt lehetne,
arcát a hajamba beletemetve.

De nem lehet, ezért becsüld meg a meséket,
annak egy csúnya betegség, vagy baleset nem vet véget.
Ezért ez a legfontosabb dolog énnekem,
nem csak olvasom, hanem mint anyát, szeretem.



I. Kacaj Panka Mese- és Versíró pályázat Fiatal által írt legjobb vers

A szerző így ír önmagáról és a meséhez fűződő viszonyáról:
"Úgy gondolom, hogy egy mesében vagy versben az életrajzom is könnyebben tudnám bemutatni. Ezt szeretem benne. Sokkal hitelesebben, személyesebben adhatom át azt, ami az agyamban van. Ez a lényege. Az őszinteség, a kreativitás, és az, hogy hogyan tudunk hozzáállni egy-egy témához. Hány és milyen szögből látjuk meg és írjuk le azt. Egy írónak talán könnyebb is elmondani, hogy „Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Molnár Eszter Anni...”


Zsűrink véleménye:
"Ez a vers gyönyörű és döbbenetes."

"Meghatóan őszinte, olvasásra sarkall."

"Olyan érzésem támadt, mint mikor olvasunk egy könyvet, vége van, de nem szeretnénk, hogy vége legyen, hanem olvasnánk tovább. Így voltam én is Molnár Eszter Anni soraival és önéletrajzával. Olvasnám tovább."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése