2015. november 8., vasárnap

Várfalvy Emőke: Fagylalt csendélet

FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!

Üres még a tölcsér,
bele gömböt töltsél,
csak csokisat kérek,
vagy mégis inkább kéket,
puncs, rózsaszín eper,
az meg lila, szeder?
 
Tejszínhabos magas,
hegyén cukor havas,
csorgó szirup alatt,
olvadt fagylalt patak,
ragacs szivárvány láva,

csepeg apa nyakába. 





I. Kacaj Panka Mese- és Versíró pályázat döntős alkotása


A szerző így ír önmagáról és a meséhez fűződő viszonyáról: 
"Elsőben írtam egy görög drámát az éves irodalmi vetélkedőre. A tanáraimban valószínűleg mély nyomot hagyhatott a szöveg, mert többek között ennek is köszönhetem, hogy átmentem a magyar érettségin.
Irodalmi értékűnek nevezhető szövegeket első fiam születése után kezdtem el írni. Mások kötnek, én rímeket hurkoltam, majd, ahogy gyermekem cseperedett, úgy szaporodtak a sorok s bővült a tartalom. Jöttek a mesék, mondókák minden színben és méretben. Ma már két kisfiam van, s a kereslet szinte végtelen."



A mesetesztelő gyerekek véleménye:
"A fagyis vers a kedvencem, már meg is tanultam és most tanítom az öcsémnek is." - írta a 8 éves Kriszti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése