2017. január 16., hétfő

Csengeri Bíbor: Séta a sünivel

FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!

Egy szép napsütéses délután elmentem az erdőbe. Gondoltam: „De jó lenne szamócát enni, virágot szedni és gombát találni!”

Ahogy mentem-mendegéltem az ösvényen, találtam egy szamócabokrot. Elkezdtem szedegetni a szamócákat. Ahogy gyülekezett a kosaramban az illatos szamóca, arra jött egy sünike. Elkezdett eszegetni a kosaramból. Kérdeztem: „Sünike, miért eszel a kosaramból?” – Rámutatott a hasára. Gondoltam, biztos éhes. Hagytam, hagy egyen, amíg jóllakik. Míg én szedtem, ő mindet meg is ette. Végül megtöltöttem a kosaramat is.

Elindult a sünike, és én utána mentem. Elvezetett egy rétre, ami tele volt gombákkal. Megörültem, hogy gombát is találtam! No, a gombás kosaramba is elkezdtem szedegetni, először rókagombát. Utána őzlábgombát is gyűjtöttem egy zacskóba. Harmadjára csiperkére bukkantam, azt is beleraktam a kosárkámba. Aztán a teli kosarakkal tovább vezetett a süni egy másik rétre. Ott megállt, és én megláttam a rengeteg sok virágot. Gondoltam: „Jó lenne az anyukámnak egy csokorral szedni. A testvéremnek meg lehetne egy koszorút fonni.” Fontam is egy koszorút, a fejemre tettem, aztán szedtem egy csokorra való virágot. Eközben a süni a mohán elszenderedett. Gondoltam, ott jó lesz neki – én meg már ideje, hogy hazamenjek!

Volt nagy öröm, amikor hazaértem, annak is nagyon örültek, hogy hoztam sok szamócát, gombát és virágot. Nektek pedig ezt a mesét hoztam!

A szerző saját rajza



A Fővárosi Állat- és Növénykert és a Kacaj Panka Mesetár Társaság közös Engedd élni! pályázatán a Mesetesztelők különdíját kapta


A szerző így ír önmagáról és a természethez fűződő viszonyáról:
"Családunkban él egy papagáj és néhány afrikai csiga, az udvaron pedig gyakran találkozom macskákkal. Apa műhelyében szoktunk házi egereket fogni, ezeket etetjük és megfigyeljük, aztán egy távoli mezőn elengedjük őket. A szomszédban két kutya lakik, az utcában még kakas is van."  - 
A szerző 7 éves!



Mesetesztelők véleménye:
"Azért tetszett nekem a Séta sünivel című mese, mert nagyon jó volt minden része, különösen az, amikor a süni elvezette a kislányt a virágos rétre. És az is nagyon édi volt, hogy a süni a végén elaludt." - Johanna, 5 éves

"Ez a mese volt a héten a legaranyosabb. Tetszik hozzá a rajz is." - Tea, 8 éves 

"Nagyon tetszett a Séta a sünivel című mese. Nagyon tetszett, hogy a kislány követte a sünit, és így oda vezette a süni egy rétre, tudott gombát, virágot szedni, koszorút készíteni és ezekkel meglepni a családját. Kár, hogy nem volt hosszabb a mese, mert nagyon élveztük." - Zoé, 6 éves

"A Séta a sünivel volt a kedvencem, mert szeretem a süniket és vicces volt, ahogy a kislánynak mutogat a süni." -  Emese, 4 éves

"Aranyos és kedves, mert gondolt másokra is a kislány." - Bence, 5 éves

"A Séta a sünivel című mese azért tetszett, mert a süni nem beszélt benne (mint a többi mesében általában), hanem megpróbálta megértetni magát beszéd nélkül." - Dorottya, 10 éves

"Séta a sünivel:"Ez olyan, mint a Boribon!" :) Tetszett Andrisnak, hogy kislány gondolt az anyukájára és a testvérére is és hogy neki is "hozott" ajándékot." - írta nekünk a 3 éves Andris anyukája




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése