2016. október 28., péntek

Márkus Boróka: Versciklus


FIGYELEM: A mesék, versek sem részben, sem egészben nem felhasználhatóak a szerző írásbeli beleegyezése nélkül!


Vízparton

Látom a vízben
Keszeg eszeget,
Ott ül egy béka,
Bekap legyeket.
Egy csomó halat
Gólya fenyeget,
Lépdel a vízben,
Siklót keresett.


Kis küszvágó csér

Egy halfaló kismadár,
a bójára visszaszáll.
Kis halakért kiabál,
a szülei jönnek már!

Este fészek várja,
ringatja a nád.
Reggelre, ha felkel,
kishalakra vár.

Kép forrása: www.dunaipoly.hu


Fiókák a kertben

Szénaszálak, fű és tollak,
Szárnysuhogás.
Puha fészek, rovarétek
És csipogás.

Pihetollas kis gombócok
Óvó szüleikkel,
Rozsdafarkú énekére
Kelünk minden reggel.

Napról napra mind nagyobb lesz,
S végül kirepül,
De egy mégis ott maradt bent…
Még nem sikerül!

Vaku villan, madár illan,
Már száll odakint,
Reméljük, még visszatérnek
Kis barátaink!


A szerző saját fotója 

Pókkaland

Egyik napon éppen
Új lak után néztem,
Míg meg nem találtam,
Addig keresgéltem…

Szerintem az egész
Több órán át tartott
És végül megláttam
Egy kényelmes sarkot.

Lakhelyemen sütkérezve
Élveztem a napfényt,
de aztán, szent Isten!
Képzeld csak, mi történt!

Jött felém egy asszony,
Pohárral kezében,
S megkérte az urát,
Papírral segítsen.

Vízbe fojtanak majd!
Jaj, meg fognak ölni!
Most tudok sarkomnak
Utószor örülni!

Egyszer körbejártam,
Elbúcsúztam tőle,
Aztán bekerültem
Egy nagy üvegcsőbe.

Furcsa, de száraz volt,
Nem fulladhattam meg,
Ám észrevettem, hogy a zugtól
Jó messzire visznek.

Nyolc szememmel láttam,
Kivittek a kertbe,
Nyolc lábbal örültem
Újra földet érve!

Hálából azóta
A teraszon lakom,
Ha arra téved egy légy,
Hálómmal elkapom!


A szerző saját fotója

A Fővárosi Állat- és Növénykert és a Kacaj Panka Mesetár Társaság közös Engedd élni! pályázatán gyermek és ifjúsági vers kategóriában I. helyezett 


A szerző így ír önmagáról és a természethez, meséhez fűződő viszonyáról:
Ez a pályázat közel állt hozzám, hiszen nagyon szeretem az állatokat, bármilyen fajtájúak legyenek is. Szeretem megfigyelni őket, de ezen kívül próbálok értük megtenni minden tőlem telhetőt.  
- a szerző 12 éves

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése